Stel dat je een nieuwe auto zoekt en een Coupe wel gaaf vind qua design, maar toch wel graag de twee praktische achterportieren wilt van een Sedan. Welke kies je dan? Daar heeft BMW een oplossing voor, namelijk de 4 serie Gran Coupe
Gaaf is die he, de 4 serie Gran Coupe. Heel veel mensen kennen de populaire BMW 3 serie wel die al sinds de jaren 70 wordt gebouwd en waar ook al vele generaties van zijn geproduceerd.
Je kunt kiezen uit een stationwagen die ze de touring noemen, een sedan met 4 deuren, een coupe met 2 deuren en nog een cabrio met 2 deuren. Sinds 2014 is die type aanduiding veranderd en zeg je tegenwoordig geen 3 serie coupe meer, maar 4 serie. En toen kwam er vanuit de markt vraag naar een auto met het design van een coupe, zoals die mooie portieren met ramen zonder omlijsting, maar dan wel 2 extra deuren zodat je makkelijk op de achterbank kunt gaan zitten. En dat is deze 4 serie geworden, de Gran Coupe.
De Gran Coupe is net zo lang als een normale Coupe, alleen loopt de lijn van het dak wat anders af. De daklijn is 11 centimeter naar achteren uitgetrokken en eindigt zo achteraan de kont om plek te maken voor twee deuren extra. Bij een coupe heb je een wat langere achterklep en doordat die bij de gran coupe korter is heb je op de achterbank meer ruimte waardoor je achterin ook wat beter kunt zitten dan in de coupe. Als je hem vergelijkt met een 3 serie sedan heb je in deze misschien achterin iets minder hoofd ruimte, maar is het design naar mijn mening wel een stuk eleganter. En om gelijk door te gaan over dat praktische gedeelte, de gran coupe heeft een hele praktische kofferbak. Bij de coupe heb je een achterklep waarbij het raam niet mee omhoog gaat, bij de gran coupe wel, waardoor je makkelijker spullen kunt inladen.
Achter het stuur zit het ook net iets anders dan bij een BMW 3 serie. Je zit iets lager, wat ook een sportiever gevoel geeft. En zoals je van een BMW als deze mag verwachten stuurt die lekker direct, zeker in combinatie met de achterwielaandrijving. Vandaag zijn we op pad met een LCI versie, wat staat voor Life Cylcle Impulse, wat de BMW manier is om een facelift te noemen. Die LCI versie heeft minieme wijzigingen ten opzichte van het model voor de facelift. Zo is het design van de koplampen iets scherper geworden en zijn de achterlichten vernieuwd. In het interieur hebben de analoge tellers plaats gemaakt voor digitale tellers, waar het design van veranderd op het moment dat je hem in de sport-stand of eco pro stand zet.
Met deze knop naast de versnellingspook kun je hem in die standen zetten. In sport zie je bijvoorbeeld dat het design van de tellers rood wordt, de auto zwaarder gaat sturen, later gaat opschakelen en feller reageert op je gasresponse.
Voor meer informatie over de BMW 4-Serie Gran Coupe kun je terecht op onze website. ➤ https://www.shiftup.nl/voertuig/bmw-4…
Volg ons ook op social media Youtube: ➤ www.youtube.com/channel/shiftup
Instagram: ➤ www.instagram.com/shiftup.nl
Facebook: ➤ www.facebook.com/shiftup.nl
LinkedIn: ➤ www.linkedin.com/company/shift-up-bv
© 2022 Shift Up https://www.shiftup.nl/